12741865_908980279199919_5644134718784160033_n.jpg

God said:
天父說:


Listen carefully, devoted ones. Let Me tell you what your service to Me looks like to Me — how I see your service to the world, to Me, and to yourself.
聽我說,致力於奉獻的人們,我來告訴你,你的服務在我看來是怎樣的,我如何看待你對世界的服務,對我的服務,以及對你自己的服務。


There is nothing greater than service to Me, yet service to Me doesn"t mean you are to cut yourself too thin. There is no need to over-perform. Nice easy service to God serves the day.
沒有什麼比服務於我更偉大,然而服務於我並不意味著要對自己刻薄。不必過度表現。輕鬆的服務於天父,這服務恰如其分。


In joy, you serve Me best. In strain, whom do you serve? Not yourself. Not the world. Not Me. You serve an illusionary Ideal. Whatever you do in service to Me, I say in big print:ENJOY!
你活在喜悅中,這是對我最好的服務。在壓力中,你在為誰服務?不是你自己。不是這個世界。更不是我。而是一個虛幻的理想。無論你為我做什麼,我都會大聲說:要享受!


Give generously. Give with all your heart, yet not give the skin off your teeth.
慷慨付出。全心奉獻,但不能把節衣縮食的都給出去。


Enough trying to prove your goodness. You don"t have to be the Best Giver in the World. You simply obligingly give what is yours to give. You give your all, yet you don"t knock yourself out. Come from happiness rather than servitude any day. Do you understand Me?
你已足夠證明你的良善了。你不必是世界上最慷慨的。你只需欣然付出你的那一份力量。你付出你的一切,但不能讓自己垮掉。任何時候,服務來自於歡樂而不是奴役。你理解嗎?

 
It is said that I rested on the seventh day.
據說我在第七天休息了。


It"s okay for you to sit up once in a while and read a dime novel.
你也可以偶爾坐一下,看一會兒小說,這樣很好。


There is Being and there is Doing. Of the two, Being takes the prize. Doing is secondary. Whatever you do, do with joy. From joy arises great things. Play a little. Have a good time.
存在和做。二者中,存在是重點,做是次要的。無論你做什麼,都要快樂的去做。偉大的事物在快樂中產生。玩樂是必要的,要享受美好時光。


We don"t keep score according to effort. We keep score according to joy. Joy is the key.
我們不按照努力程度打分。我們只記錄喜悅的得分。喜悅是關鍵。


You don"t have to work your fingers to the bone to serve Me. Serve Me with your joy. Joy is worth diamonds. You are free to serve. Take joy.
服務不必拚命苦幹,鞠躬盡瘁。以你的喜悅為我服務。喜悅是鑽石。你可以自由的服務。讓自己快樂。


Giving to the poor doesn"t mean that you are not to eat. Eat and enjoy.
救濟窮苦人並不意味著你要忍饑挨餓。享受美食吧。

 
Working by the sweat of your brow has its joy so long as it does. The proof of your good work is joy. Joy is how to calibrate your service to Me and My Ideals.
盡情揮灑汗水,只要樂在其中。快樂是你的服務最好的證明。快樂是如何將你的服務校準我和我的理想。


When you need sleep, you need sleep. When you need rest, you need rest.
當你需要睡眠時,就睡覺。當你需要休息時,就休息。


Serving Me is meant to be joy and not unremitting sacrifice. True, there is joy in scrubbing floors for Me. You have to be doing something. In one sense, you are indentured in service to Me. This is true, yet not at your expense.
為我服務意味著快樂而不是不懈的犧牲。是的,為我擦地板自有其樂趣。你必須做些什麼。在某種意義上,你履行與我的服務契約。這是真的,但不是犧牲你的利益。


If you have anything to prove, show that serving Me brings you joy.
如果你要證明什麼,就去證明服務給你帶來了歡樂。


You are not a penitent.
你不是一個懺悔者。


Joy is to be your badge of honor. Serving Me is joy, not servitude. You are bound to Me in Love and Joy.
喜悅是你的榮譽徽章。服務於我是喜悅的,而不是一種奴役。你在愛和喜悅中與我綁定。

 
I turn away the concept of you as a drudge. Oh, no, no drudges for Me. I like to recruit happy workers who whistle while they work.
我摒棄你們是苦工的觀念。哦,不,根本不存在苦力。我喜歡招收快樂的服務者,在工作中愉快的吹著口哨。


You are invited to work with Me. It is My pleasure to have you. Free yourself from the idea that serving Me is some kind of forced labor or tenure. I won"t have it. If you want to serve Me, serve Me with Joy Abounding. Joy is My foremost requirement. Joy is what I ask of you.
你被邀請和我一起工作。有你是我的榮幸。要擺脫這樣的想法,為我服務是某種強迫勞動或終身制。這不是我想要的。如果你想為我服務,就讓喜悅洋溢。快樂是我最重要的要求。快樂是我要你做到的。


I do not trick you. I do not promise you Joy on one hand and give you an arduous contract to sign here that you can never get out of. Whatever assignment I ask you to do, I ask you to be happy, very happy, as happy as happy can be.
我不會欺騙你。我不會一邊承諾給你快樂,同時又讓你簽署一份艱苦的讓你永遠無法擺脫的合同無論我給你什麼任務,我都要求你快樂,非常快樂,要多快樂有多快樂

 
I look for workers who are joyful. Obedience doesn"t mean without joy. I am looking for workers who jump for joy. I am looking for natural wonders. No more do I want to see sore knees from your praying too hard on stone floors. Not at all. I am seeking Glad Servers of God who smile from ear to ear. I am seeking Glad Servers of God whose eyes are bright and who take delight in receiving and giving Joyful Love from Happy Hearts. Line up here to My Delight, My rosy-cheeked throng.
我尋找快樂的服務者。順從不意味著不快樂。我在尋找那些快樂雀躍的人。我在尋找自然奇觀。我再也不想看到你祈禱時跪在石頭地板上酸痛的膝蓋。一點也不。我在尋找上帝的喜悅服務器,上帝笑得合不攏嘴。我在尋找上帝的服務器,上帝的眼睛是明亮的,從快樂的心收發著喜悅的愛中喜不自勝。在這裡排隊,到我的喜悅中來,擁擠的人群,臉頰泛著紅潤。

 

 

 

 

 

原文:http://www.heavenletters.org/the-main-requirement-i-ask-of-you-in-service-to-me.html
傳導:Gloria Wendroff 發佈於2016年11月30日
翻譯:紫蝶 http://www.tuixinwang.cn/wenzhang/1298115313.html

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    櫻之舞 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()